تالار ها

  1. انجمن

    1. 46
      ارسال
    2. فوت و فن کامل سئو

      این بخش فقط اموزش و فوت و فن ها و رازهای سئو گنجانده میشود . برای دیدن این بخش باید 200 مطلب ارائه داده باشید

      • هیچ ارسالی برای نمایش نیست
  2. موتورهای جستجوگر

    1. 200
      ارسال
    2. 83
      ارسال
    3. 3
      ارسال
      • تا کنون مطلبی ارسال نشده است
      • تا کنون مطلبی ارسال نشده است
  3. بخش برنامه نویسی

    1. 2
      ارسال
    2. 3
      ارسال
    3. 2
      ارسال
  4. بخش خرید و فروش

    1. 2
      ارسال
    2. 2
      ارسال
    3. 5
      ارسال
  5. طراحی سایت

    1. 21
      ارسال
    2. 2
      ارسال
  6. دیگر موضوعات

    1. 324
      ارسال
    2. 60
      ارسال
    3. 3
      ارسال
    4. 2
      ارسال
    5. 13
      ارسال
    6. 34
      ارسال
    7. تکنولوژی و فن اوری

      مقالات و تکنولوژی و فن آوریهای روز دنیا

      • تا کنون مطلبی ارسال نشده است
    8. معرفی سایت و وبلاگ

      حداقل ارسال برای ارسال مطلب 2 مطلب پذیرفته شده (شامل دیدگاه، ارسال و غیره میباشد)

      8
      ارسال
    9. 21
      ارسال
  • آمارهای کاربران

    203
    کل کاربران
    6
    بیشترین آنلاین
    darkoob1
    جدیدترین کاربر
    darkoob1
    تاریخ عضویت
  • چه کسانی آنلاین هستند؟   0 کاربر, 0 مخفی, 0 مهمان (مشاهده لیست کامل)

    • Ahrefs(1)

  • آمارهای تالار

    • مجموع موضوعات
      570
    • مجموع پست ها
      831
  • برترین مشارکت کنندگان

    کسی تا کنون امتیازی در این هفته دریافت نکرده است.

  • موضوع های به روز شده

  • پست ها

    • http://renthometehran.com Apadana Real Estate Agency is honored to provide foreigners from different nationalities and others who are looking for suitable accomodation with rental furnished and unfurnished apartments, villas, offices, conference halls, etc. An official contract is signed by both parties to make you sure that your rights are going to be well-respected. Our well-experienced, multilingual skilled advisors are ready to offer you the best service in the shortest possible time.  
    • پیش بینی های متخصصان برای بزرگترین گرایشات طراحی سایت در سال پیش رو. در سال 96 بزرگترین تمایلات طراحی سایت به چه سمت و سویی بود، و در سال 97 چه مسیری را پیش رو دارد و از چه چیزهایی باید استفاده و یا خودداری شود؟ ما برای شما مواردی را در ادامه با توجه به جایی که صنایع و کسب و کار ها ایستاده اند ترتیب داده ایم، پس چه شما این قدم ها را دنبال کنید و چه دنبال نکنید، دانستن این نکات برای سال پیش رو برای شما مفید نیز می باشد.نکته های گفته شده برای سال 1397 و 2018 صدق می کند و تلفیقی از نظرات کارشناسان خبره می باشد.با ما همراه باشید:   انیمیشن وب انیمیشن می تواند بخش بزرگی از ایده ها و نقطه نظرات را برای فهم آسان تر ارائه دهد،گریس گانون یکی از طراحان تعاملی این جمله را بیان کرده است.در دنیایی که مردم آن همیشه عجله و زمان محدود دارند، انیمیشن می تواند ایده های هرچند پیچیده را در مقدار زمان کوتاه و البته جذابیت بیشتر منتقل کند. یکی دیگر از طراحان ارشد یک شرکت معتبر هم با این نظر موافق است و اعتقاد دارد که: “داستان گویی و شخصیت سازی چیزی است که برند های قدیمی و جدید روی آن به منظورجلب توجه کاربران کار می کنند، و انیمیشن مهم ترین نقش رادر این بین ایفا می کند.در دنیای دیجیتال ما انیمیشن توانایی خود را نشان داده و در ادامه هم قدرت یک برند را نشان خواهد داد، به برند شخصیت قدرتمند خواهد داد و کسب و کار و برند را پویاتر نشان می دهد.” در سال 97 به طور خاص ما چه چیزی را بیشتر خواهیم دید؟ لوگوها و آرم های متحرک یک اتفاق کاملا آشکار است و به شرکت ها این شانس را می دهد که بیشتر دیده شود.البته، ساختن درست همچین لوگویی مسئولیت بسیار بالای دارد.گانون همچنین می گوید: “شما باید مسئولیت یک شرکت را در یک فضای کوچک توضیح دهید”. همچنین ما Gif ها را بیشتر خواهیم دید (تصاویر متحرکی که تکرار می شوند).با توجه به واقعیت انیمیشن که در بالا گفته شد، گیف ها هم می توانند خیلی چیزها را ارائه دهند.بسیاری از مردم در سطح دنیا و از جمله کشورمان هم به این موضوع و وجود انیمیشن و Gif ها علاقه مند می باشند. چه چیزی باعث این شور و شوق برای انیمیشن می شود؟ خب، حجم ابزارهای ایجاد شده و در دسترس برای طراحان نقش مهمی را ایفا می کند.بسیاری از این ابزارها برای طراحان، توسعه دهندگان و دیگر کسانی که انیماتور نیستند وجود دارد و رابط هایی دارند که برای ساده ساختن آن ها طراحی شده است.   استفاده از رنگ های جالب در طی سال گذشته شاهد افزایش استفاده از رنگ های جسورانه و جالب در سیستم عامل های دیجیتال بوده ایم.و روند این اتفاق در سال 97 افت نخواهد داشت.ابزارهایی که وجود دارد به ما کمک خواهند کرد تا راه های بیشتر و جذاب تری برای استفاده از رنگ ها داشته باشیم، و به نظر می رسد که طراحان بیشتری در این سال داشته باشیم که از رنگ ها و ترکیب های استثنایی استفاده کنند. چیزی که جالب است این است که رنگ ها در کنار دیگر سفارشی سازی و شخصی سازی ها، باعث منحصر به فرد شدن و تجربه خوب کاربر سایت خواهند شد.   تایپوگرافی نوشتاری تایپوگرافی یک سلاح قدرتمند برای ربودن چشم ها می باشد و استفاده از آن در سال جاری و سال آینده افزایش خواهد داشت. پیش بینی می شود تا در سال 97 و 2018 میلادی، خطوط آذینی و شکسته (Serif) باز هم به صفحات و وب سایت ها بازگردند و همچنین سایت هایی که از فونت های Serif و Sans-serif (که به زیبایی بر روی GE اجرا می شوند) استفاده می کنند و برای داینامیک تر شدن تجربه کاربری افزایش خواهد داشت.این فونت ها دقیق هستند و خوانا و از طرفی طراحان نه فقط برای تاکید بلکه برای مباحث زیبا شناسی از این فونت ها استفاده خواهند کرد. شرکت ها بیشتری از از فونت های بزرگ و Bold برای جذابیت و قرص بودن صفحه اول خود استفاده می کنند.این تایپو گرافی زمانی به بهترین نحو کار می کند که  باقی صفحه حداقل محتوا را داشته و تمیز باشد (شلوغ نباشد). سایت شما هم اگر می خواهد از این ویژگی استفاده کند، باید صفحه Home خلوتی داشته باشد.   Brutalism برخی از طراحان برای اینکه دریایی از نظم و وب سایت های سازماندهی شده داشته باشند، از ساختارهای متمایزتر استفاده می کنند.بسیاری از برندهای محبوب، از این طراحی ترکیبی برای سایت های خود استفاده می کنند. خلاقیت به عنوان یک استاندارد روز افزون در طراحی وب می باشد و اغلب از کاراکتر سازی هایی با تصاویری کاملا متقارن، نامتقارن، جلوه های بصری خارج عرف و یا عدم وجود سلسله مراتب و نظم بسیاری از خلاقیت های خوب پدید می آیند.این سبک از طراحی در سال پیش رو محبوبیت بیشتری پیدا خواهد کرد.   موبایل را در اولویت بگذارید براساس گفته شرکت Statista، در سال 2016،نزدیک به 44 درصد از کل ترافیک وب سایت ها از طریق موبایل ثبت شده است، که نسبت به سال گذشته اش 35.1 درصد رشد داشته که همین موضوع نشان دهنده رشد بسیارسریع استفاده از موبایل می باشد.درست است، اهمیت طراحی وب سازگار با موبایل در چندسال گذشته اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است، و به نظر میرسد که این روند به زودی هم کند نخواهد شد و به همین علت است که شرکت دارکوب بر روی این موضوع همیشه تاکید داشته است.الان و در سال 2018 میلادی و مصادف با سال 97، گوگل برای اولین بار ایندکس موبایلی خود (Mobile First Index) را منتشر کرده است، که هدف آن بیشتر اهمیت دادن به وب سایت هایی است که با دستگاه های موبایلی سازگاری بیشتری دارند، تا برای آنها شرایط ویژه تری برای رتبه بندی در سایت در نظر بگیرد.این یعنی در سال 97 سایت شما باید با موبایل سازگاری داشته باشد. AMP هم در این روزها ازگذشته مهم تر می باشد.اگر قبلا در مورد AMP نشنیده اید، در واقع یک کد نویسی استاندارد و متن باز (Open Source) برای ناشران و وب مسترها می باشد که به آنها امکان می دهد وب سایت هایشان سریع تر بارگزاری و به کاربران نمایش داده شود. وب سایت های تلفن همراه سنتی کمیاب می باشند، اماAMP  از طریق حذف کد، استفاده از منابع خارجی و اجرای اسکریپت ها به صورت موازی به صفحات اجازه می دهد تا به سرعت بارگزاری شوند. این که شما سایت جدیدی را طراحی می کنید و یا سایت قبلی و موجود فعلی را یکپارچه سازی می کنید، در هر صورت در سال 97 باید از AMP(Accelerated Mobile Pages) استفاده کنید.هیچ بازدیدکننده معمولی یا مشتری سایت صفحه ای که به کندی بارگزاری می شود را دوست ندارد، و شما هم مطمئنا دوست ندارید که مشتری خود را به یکی از رقبای سریعتر خود ببازید.   پوسته شبکه ای نامنظم لایه های شبکه بندی کننده، این راه را برای طراحان فراهم می کند تا تمامی اجزای سایت خود را به صورت مرتب و منظم و استاندارد در کنار هم بچینند؛ این کار به آنها اطمینان می دهد تا کاربران در سایت به راحتی کاوش و حرکت (یا اصطلاحا Navigate) خواهند کرد.این نظریه برای طراحی، همیشگی بوده و کاربران برای ارتقای تم و لایه سایت ها خود باید از آن استفاده کنند، اما امروزه در نحوه استفاده از آنها تغییراتی وجود دارد. بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا از جمله پلتفرم های محبوب همانند وردپرس WordPress، از این روش یعنی شبکه بندی، برای طراحی قالب های خود استفاده می کند.در مارس 2017 به طور عمومی، شبکه بندی CSS معرفی شد تا به کاربران گزینه های بیشتری ارائه دهد.در سال 2018 هم، یک جهش به سمت سایت هایی می بینیم که فضای خالی و خنثی بیشتری داشته و کمی نامنظم تر می باشند.در سال 97طراحی ها، البته با صلاح دید کارشناسان می تواند به این سمت و سایت های فوق سبک بیاید. سبک های ساده از جمله استفاده از فضای خالی، استفاده از محتوای برجسته تر می باشد که باعث خوانده شدن راحت می شود.این سایت ها در چشم کاربر سهولت استفاده بیشتری دارند، و کاربران را تشویق می کند تا بیشتر در سایت شما بدانند.   افزایش تعاملات کوچک فیس بوک و هر رسانه اجتماعی دیگر برای خود تعاملات بسیار محبوب ترتیب داده اند.کاربران به اینکه بتوانند به پست یا پیام خصوصی واکنش نشان دهند، مانند لایک کردن این پست ها علاقه دارند.مطمئنا خود شما هم اگر شبکه اجتماعی داشته باشید، به لایک کردن یا تعداد لایک شدن بالا توسط دیگران علاقه دارید.همین تعاملات کوچک به کاربران سایت اجازه می دهد تا بدون اینکه صفحه را از ابتدا Reload کنند، با دیگران و البته سایت شما درتعامل و ارتباط باشند. اینکه افراد برای ارسال نظر یا بازبینی خود در سایت، مجبور بودند منتظر بمانند تا سایت یک بار دیگر بارگزاری شود یک اقدام سنتی و البته منسوخ است.این مشکل ممکن است در نگاه اول خیلی برای سایت مشکل ایجاد نکند، اما در عمل تعدادی از مشتریان به خاطر اینکه درگیر این لود شدن مجدد نشوند، صفحه را ترک می کنند و باعث می شود تا شاخص Bounce ما افزایش یابد که برای رتبه بندی ما در گوگل اصلا خوب نیست.با این اتفاق شما کاربران بالقوه و نظرات آنها را از دست می دهید.این تعاملات که آن را متخصصان با نام Micro-intraction می شناسند به کاهش این ضربه ها کمک می کند  که به کاربران تعاملات غنی تر و سریعتر ارائه می دهد. استفاده از micro-intraction بر روی سایت در سال 97 باعث می شود کاربران به صورت Real time با وب سایت ارتباط داشته باشند و سرعت اتصال و تعامل آنها با سایت، به ویژه برای موبایل که از واجبات است را افزایش خواهد داد.   عناصر چسبندگی در بالای سایت در مقابل عناصر چسبندگی در پایین سایت شما می دانید که در سایت های فارسی زبان کاربران از سمت راست به چپ محتوا را مطالعه می کنند، اما آیا تا به حال به این حقیقت که کاربران شما در انتهای تلفن های هوشمندشان یا نرم افزارهای موبایلی کلیک کنند تا حرکت و کاوش راحت تری داشته باشند فکر کرده اید؟ توسعه دهندگان وب در سال های اخیر، منوهایی را در پایین سایت ها، همانطور که در بالای سایت وجود دارد طراحی می کنند تا مخاطبین سایت به ویژه آنهایی که از موبایل استفاده می کنند، بتوانند به راحتی و بدون اینکه بازهم به بالای صفحه برگردند، از منو استفاده کنند و به جای دلخواه خود بروند. مسئول و باعث این اتفاق نرم افزارهای موبایلی هستند که این ایده را به توسعه دهندگان وب دادند.وب سایت های مدرن باید از این قابلیت بهره ببرند و یکی از بایدها در سال 97 همین مسئله است. ضمن اینکه عناصر چسبندگی به عناصری می گویند که باعث می شود تا مخاطبین سایت مدت زمان بیشتری در سایت بمانند و درصدی از آنها هم به مشتری و مخاطب همیشگی و وفادار سایت تبدیل شوند.   طراحی پاسخگو به این طراحی واکنش گرا هم گفته می شود و اسم اصلی آن به زبان اصلی Responsive Design می باشد.طراحی پاسخگو در ابتدا شاید یک روند برای سایت ها که به کاربران اهمیت می دادند بود اما الانبه یک اصل تبدیل شده است که به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شود.این بخش به عنوان بخش تکمیلی “موبایل را در اولویت بگذارید” می باشد.این طراحی باعث می شود که وب سایت نه تنها با دستگاه های موبایلی، بلکه با انواع دستگاه ها با هر رزولوشن و اندازه سازگاری داشته باشد.زمانی که اندازه نمایشگر کاربر تغییر کند، سایت شما هم سازگار با آن اندازه و دستگاه تغییر می کند، خواه دستگاه موبایل، تبلت باشد و چه تلویزیون یا دسکتاپ یا … . اگرچه انقلاب UX(User Experience) یا همان تجربه کاربری بیش از یک دهه است اتفاق افتاده باشد، اما اخیرا در مقیاس های بزرگتر اجرا شده است.در سال 97 انتظار می رود که عناصر این طراحی همچنان گسترش یابند.برای مثال اشکال جدیدی از تکنولوژی مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی که احتمال می رود در این سال در این وب سایت ها به کار رود.طراحی پاسخگو از جمله مواردی می باشد که شرکت دارکوب اکیدا توصیه می کند دراین سال از آن استفاده کنید.   گرافیک برداری مقیاس پذیر(SVGs) اگر چه این ویژگی جدید نمی باشد، اما در سال پیش رو این فرمت گرافیکی از فرمت های فایل های سنتی نظیر GIF، PNG، JPG فراتر خواهد بود.SVGها تصاویر برداری هستند، نه پیکسلی، که باعث می شود مزایای زیادی داشته باشند.آنها فوق العاده مقیاس پذیرند (در حالی که کیفیت خود را حفظ می کنند)، به این معنی، زمانی که آنها تحرک دارند روی سرعت تاثیر نخواهد گذاشت چرا که به هیچ درخواست HTTP نیاز نیست.SVGها برای ارائه تجربه های چند رسانه ای با کیفیت (زاویه ها و دیدگاه های 360 درجه، تصاویر سه بعدی و سینموگراف ها) در سال 97 و البته 2018 میلادی ضروری می باشند.   برنامه های پیشرفته وب نرم افزارها (Apps) بخش بزرگی از زمان استفاده کاربران از موبایل های هوشمند را به خود اختصاص می دهند.طراحان وب با توجه به این موضوع شروع به ترکیب بهترین رفتارها و ویژگی های وب و نرم افزارها را کردند.این ابتکار ترکیبی به عنوان یک برنامه پیشرفته وب شناخه می شود.در سال 97 ما وب سایت های به روزتر که شامل عناصر انیمیشنی و متحرک، نرم افزارهای کاربردی مانند تبدیل تاریخ هستند را بیشتر خواهیم دید.این برنامه ها باید به راحتی در اختیار کاربران قرار بگیرند. این برنامه ها به دلیل آنکه کاربر به راحتی از طریق مرورگر و بدون نیاز به نصب می توانند از آنها استفاده کنند بسیار مفید و آسان می باشند.همانطور که کاربر ارتباط با برنامه ها را در طول زمان افزایش می دهد، به قدرت این نرم افزار و به تبع آن سایت ما هم قدرت بیشتری پیدا خواهد کرد. این برنامه های پیشرفته هم باید به سرعت بارگزاری شوند حتی در شبکه های کند، اعلان های مرتبط با خواسته های کاربر را بفرستد، در صفحه آنها هم باید لوگوی سایت یا شرکت وجود داشته باشد تا کاربران با کلیک بر روی آن به صفحه اصلی بازگردند.   ارتباط با اینترنت اشیاء (IOT) در سالی که گذشت، اتصال خدمات وب به اینترنت اشیاء بسیار بازار داغی داشت، این مسیر در سال پیش رو هم ادامه خواهد یافت.دستگاه های IOT می تواند شامل چیزهای ساده مانند یک یخچال تا یک دستگاه پیچیده مانند توربین ها شود.این اشیاء از پردازشگرها و حسگرهایی برای دریافت اطلاعات و اعمال آن در محیط خود استفاده می کنند.در چند سال آینده دسترسی ها برای اتصال توسعه دهندگان وب به این دستگاه ها بیشتر خواهد شد که منجر به استفاده و رونق بیشتر از این دستگاه ها خواهد شد.   طراحی ساده، کاربردی و آینده نگر در سال 97 در سال 97، تمرکز بر روی طراحی وب سایت های ساده اما قدرتمند که به خوبی برای دستگاه های موبایلی بهینه شده اند و به شدت بر روی تجربه کاربری تمرکز دارد می باشد؛ چشم اندازی که شرکت دارکوب هم همگام با آن خواهد بود.   راه اندازی سایت در darkoob.co.ir
    • حمل و نقل بین المللی فرا تجارت هخامنش یکی از موضوعاتی که همواره در بازرگانی بین الملل مطرح بوده، حمل و نقل است. حمل و نقل یکی از مهم ترین و در عین حال پرخطرترین مراحل بازرگانی بین الملل به حساب می آید. هر چند با تکامل فزآیندهای بازرگانی بین الملل و تخصصی شدن امور، کار حمل و نقل نیز تخصصی و مطمئن تر شده، لکن به پیچیدگی آن نیز افزوده شده است. این پیچیدگی تا آن جا بوده که شرکت های تخصصی تحت عنوان فورواردر فرآیند حمل و نقل را برعهده گرفته و معمولاً بازرگانان کمتر درگیر کارهای مربوط به آن هستند. روش های حمل و نقل بین المللی بازرگانان با توجه به شرایط و نوع کالا، باید بر روی یک روش حمل و نقل توافق کنند. به ظور کلی روش حمل و نقل بین المللی در بازرگانی مطرح است : 01حمل و نقل دریایی 02حمل و نقل جاده ای 03حمل و نقل هوایی 04حمل و نقل ریلی 05حمل و نقل مرکب   برای انتخاب روش حمل و نقل باید به موارد متعددی توجه داشت از جمله شرایط جغرافیایی کشورهای مبدأ و مقصد، مسافت خریدار و فروشنده، زمان، ریسک، هزینه، نوع کالا، وزن و ...؛ برای مثال ظرفیت وسایل حمل می تواند بسیار متفاوت باشد. 
      حمل و نقل هوایی سریع ترین، ایمن ترین و گران ترین روش بوده و در مقابل، روش دریایی کندترین، نا امن ترین و در عین حال ارزان ترین روش است. علاوه بر روش های فوق، حمل در لوله، کانال، و سیم نیز جز شیوه های حمل و نقل به حساب می آید. لکن به دلیل محدودیت در استفاده از این روش ها و شرایط خاص آن در این بخش به آن ها اشاره نخواهد شد. حمل و نقل دریایی اصلی ترین روش حمل در بازرگانی بین المل، حمل با کشتی است. حمل و نقل دریایی عبارت است از جا به جایی افراد و کالا به وسیله قایق، کشتی، و سایر شناورها از روس دریا، اقیانوس، دریاچه، کانال و رودخانه؛ اما با توجه به طولانی بودن مسیر و کند بودن کشتی ها، معمولاً جا به جایی مسافر با کشتی کمتر رواج دارد. در مقابل بیشترین حجم انتقال کالا از طریق حمل دریایی است. تخمین زده می شود بیش از 70 درصد حمل و نقل بین المللی کالا با کشتی انجام شود. با این وجود برخی از کشورها به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و عدم دسترسی به آب های آزاد نمی توانند از این روش حمل به طور مستقیم استفاده نمایند. 

      با توجه به کارآمدی حمل دریایی، در سالیان اخیر زیر ساخت های مربوط به این نوع حمل به شکل گسترده ای توسعه یافته است. کشورها با گسترش زیرساخت هایی چون بنادر و حوضچه های آن، تجهیزات مربوط به بارگیری و تخلیه، حضور نهادهایی چون گمرک و نمایندگان سایر نهادهای مرتبط با امر واردات و صادرات در بنادر، این امکان را به وجود آورده اند تا کارها با سرعت و اطمینان بیشتر پیش رود و بیشترین بهره برداری را از این شیوه حمل بنمایند.  01کشتی های حمل عمومی این کشتی ها قابلیت حمل انواع مختلف کالا را دارند و می توانند هم زمان چند نوع کالا را با بسته یندی های مختلف حمل نمایند و هر چند معمولاً این نوع کشتی ها ظرفیت محدود حمل تا حدود پانزده هزار تن بار را دارند، اما برخی از آن ها دارای تجهیزات خاص بارگیری و تخلیه هستند تا بتوانند انواع کالاها را حمل کنند. 02کشتی های فله بر کشتی های فله بر از میانه قرن نوزدهم در حمل و نقل دریایی به کار گرفته شد و در حال حاضر حدود یک سوم ناوگان دریایی جهان را تشکیل می دهد. این نوع کشتی برای حمل کالاهای بسته بندی نشده به کار گرفته می شود. برخی از کالاها مانند غلات، ذغال سنگ، سنگ معدن، سیمان و ... به کمک کشتی های فله بر حمل می شوند. 03کشتی های تانکری کشتی های تانکری مانند نفت کش ها برای حمل محصولاتی مانند نفت و مایعات پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرند. این کشتی ها معمولاً به دلیل استفاده از پمپ های مخصوص، از سرعت بارگیری و تخلیه بالایی برخوردار هستند. 04کشتی های O_B_O این نوع کشتی ها می توانند نفت، سنگ های معدنی و کالاهای فله را حمل کنند. از آن جا که معمولاً کشتی های فله بر در مسیر بازگشت خالی هستند. برای افزایش کارایی کشتی، از این نوع شناور استفاده می شود. 05کشتی های رورو این نوع کشتی برای حمل خودرو و وسایل چرخ دار استفاده می شود. همچنین برخی از کانتینرها که مستقر بر روی تریلی، اتوبوس، کامیون، وانت و ... هستند با این نوع کشتی حمل می شود. این نوع کشتی پل متحرکی دارد که در سینه با پاشنه کشتی قرار دارد تا وسیله نقلیه از طریق آن به کشتی وارد و خارج شود. 06کشتی های کانتینر بر از سال 1966 که اولین کشتی مخصوص حمل کانتینر شروع به کارکرد، به طور مداوم اهمیت این نوع کشتی ها افزوده می شود. ظرفیت کشتی های کانتینریر با TEU اندازه گیری می شود. هر TEU معادل ظرفیت یک کانتینر 20 فوت است. 07کشتی حمل احشام این کشتی مخصوص حمل احشام و حیوانات زنده است. این کشتی ها چندین طبقه طراحی شده و برای ورود و خروج حیوانات از سطوح شیب داری استفاده می شود.
    • امروزه بیش از 50  درصد جستجو‌هایی که در اینترنت انجام می‌شود توسط کاربران موبایلی صورت می‌گیرد. این آمار هر روزه در حال رشد است. گوگل در سال 2017 اعلام نمود که برای پاسخگویی به نیازهای کاربران موبایلی در سال 2018 از الگوریتم Mobile First Index یا ایندکس اول موبایل خود رو نمایی خواهد کرد. البته این به معنای بی اهمیت بودن نسخه‌ی دسکتاپ سا‌یت‌ها نیست ولی ملاک تصمیم گیری گوگل برای جایگاه وب‌سایت‌ها نحوه‌ی نمایش و بهینه بودن محتواها برای موبایل خواهد بود. چگونه می‌توان سایت خود را با ایندکس اول موبایل هم راستا کرد؟ در این قسمت مواردی بیان می‌شود که با به کارگیری آنها می‌توانید مطمئن شوید که سایت شما در راستای الگوریتم ایندکس اول موبایل قرار گرفته است: 1-  طراحی سایت به صورت ریسپانسیو یا واکنشگرا: سایت واکنشگرا به سایتی گفته می‌شود که محتوای آن در دستگاه‌های مختلف از جمله کامپیوتر، تبلت، موبایل و… به خوبی نمایش داده شوند و هیچ به هم ریختگی در آن ایجاد نشود. در واقع سایت‌هایی که به صورت ریسپانسیو طراحی می‌شوند، نسبت به سایت‌هایی که نسخه موبایلی آنها جداگانه است، از کاهش و افت رتبه‌ی کمتری برخوردار می‌شوند. ولی اینها به معنای این نیست که شما نمی‌توانید از نسخه‌ی موبایلی استفاده نکنید بلکه باید مراقب باشید استفاده از نسخه‌ی موبایلی موجب تکراری شناخته شدن محتوای شما در دو آدرس متفاوت نشود. ولی همواره به یاد داشته باشید که طراحی سایت به صورت ریسپانسیو بهتر از استفاده از نسخه‌‌ی موبایلی است. علاوه بر این سرعت لود شدن صفحات سایت در موبایل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است در کنار ریسپانسیو بودن سایت استفاده از فریم ورک AMP موجب  افزایش سرعت لود صفحات سایت در نسخه‌ی موبایلی سایت شما خواهد شد. 2- ثبت نسخه موبایلی خود در گوگل وبمستر: در صورتی که از نسخه موبایلی استفاده می‌کنید حتما آن را به گوگل وب‌مستر معرفی نمایید. زیرا از این طریق می‌توانید مطمئن شوید که خزنده‌ها و ربات‌های گوگل به راحتی به محتوای نسخه‌ی موبایلی سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند. 3- ساختار صفحات و کدهای نسخه‌ی موبایل و دسکتاپ یکسان باشد: هنگام استفاده از نسخه‌ی موبایلی تمامی محتواهای سایت شما از جمله: نوشته‌ها، تصاویر و ویدئوها و … که در نسخه‌ی دسکتاپ شما هستند باید در نسخه‌ی موبایلی نیز در دسترس باشند. در نسخه‌ی موبایلی و دسکتاپ خود از نشانه‌گذاری‌های استاندارد استفاده نمایید. در صورتی که آدرس نسخه‌ی موبایلی و دسکتاپ متفاوت هستند برای اینکه بتوانید ارتباط این صفحات را به گوگل نشان دهید باید از خصیصه‌هایی چون link rel=canonical و link rel=alternate استفاده نمایید. متاهای سایت شما از جمله متای توضیحات و متای عنوان و … باید در هر دو نسخه یکی باشند. 4- بهینه سازی و بهبود طراحی سایت: برای موفقیت در فرآیند طراحی سایت، باید زمان زیادی صرف کنید بخصوص زمانی که مبنای سایت شما نسخه‌ی موبایل باشد ملزم به رعایت برخی نکات هستید و باید آنها را رعایت نمایید. برای مثال استفاده از پاپ‌آپ در نسخه‌های دسکتاپ به راحتی نمایش داده می‌شود ولی نمایش آن در دستگاه‌های کوچکتر همچون موبایل و تبلت با مشکل همراه است و بهتر است از آن استفاده نشود و موارد این چنینی که در صورت رعایت کردن آنها ساختار سایت شما برای موبایل بهینه خواهد شد. 5- افزایش سرعت سایت: سرعت سایت همواره یکی از عوامل مهم برای رتبه بندی سایت است. زیرا  پایین بودن زمان لود سایت ،موجب ایجاد یک تجربه‌ی کاربری مناسب در کاربران و بازدیدکنندگان می‌شود و یکی از شرایط  سئو که رضایت کاربران است رعایت می‌شود. می‌توانید از روش‌هایی مانند: بهینه‌سازی تصاویر سایت، به روز رسانی مطالب و محتواهای سایت و تمیز کردن و حذف برخی از کدهای سایت برای افزایش سرعت، استفاده نمایید. 6- تولید محتوا متناسب با زمینه‌ی فعالیت: علاوه بر رعایت موارد گفته شده، همواره به یاد داشته باشید تولید محتوا وجه تمایز سایت شما با سایت‌های رقیب خواهد شد. نتیجه‌گیری: الگوریتم‌های گوگل همواره در حال تغییر و به روز تر شدن هستند و احتمال اینکه این الگوریتم‌ها در سال 2018 به روز تر و متفاوت‌تر شوند وجود دارد. بنابراین اگر می‌خواهید از غافله عقب نمانید همواره باید سایت خود را به معیارها و استاندارهای گوگل برسانید. منبع: سایت ساز زرین
    • برای خرید کارتریج به فروشگاه نمایندگی رسمی اچ پی مراجعه نمائید شماره تلفن نمایندگی رسمی کارتریج اچ پی در ایران 021,89392  هنگام خرید کارتریج یک سوال ذهن شما را بخود مشغول خواهد کرد و آن اینکه"از کجا کارتریج بخرم؟"   خرید کارتریج
      همیشه خرید کارتریج یک مسئله مهم برای خریداران محسوب میشود و دلیل آن هم تنوع انواع کارتریج وعدم آشنایی اکثر مردم با کارآیی کارتریجهای موجود در بازار است.
       کارتریجها کلا به دو دسته لیزری و جوهر افشان تقسیم می شوند و سپس کارتریجهای لیزری هم به دو دسته تک رنگ و رنگی تقسیم می شوند.   کارتریجهای جوهر افشان هم در مدل های استاندارد و مخصوص چاپ عکس موجود می باشند البته تمام کارتریجهای جوهر افشان قادر به چاپ عکس هستند اما کارتریجهای مخصوص عکس، چاپ متفاوت و با کیفیت تری از عکس را ارائه می دهند. انتخاب کارتریج لیزری یا جوهرافشان معمولا به میزان بودجه،نوع کاربری و ملزومات چاپ مورد نظر خریدار بستگی دارد. اگر می خواهید اسناد و متون را با تصاویر گرافیکی یا بدون آنها چاپ کنید، پرینترهایی با کارتریج لیزری بهترین انتخاب خواهند بود. کارتریجهای لیزری می توانند متون و تصاویر گرافیکی را با سرعت زیاد چاپ کنند. هرچند کارتریجهای لیزری در چاپ عکس به کیفیت کارتریجهای جوهر افشان عمل نمی کنند اما برای چاپ متون و تصاویر گرافیکی بسیار مناسب تر از کارتریجهای جوهری هستند. کارتریجهای لیزری همچنین سرعت بسیار بالاتر چاپ را ارائه می دهد که این ویژگی در زمان چاپ های با حجم زیاد باید در نظر گرفته شود. کارتریجهای جوهر افشان دارای قیمت ارزانتری نسبت به کارتریج های لیزری می باشند.
      استفاده از کارتریج های لیزری به شرکت های بزرگ و افراد حرفه ای در کارهای گرافیکی محدود می شوند. همانند بیشتر محصولاتی که در اطرافمان می بینیم قیمت کارتریجهای لیزری رنگی بسیار افت کرده است. در چند سال اخیر کارتریجهای رنگی تقریباً از دسترس همگان به جز افراد حرفه ای در کارهای گرافیکی و شرکت های سرمایه دار بزرگ خارج بود. امروزه کارتریجهای لیزری هنوز گران هستند، اما اگر در یک دوره زمانی مرتب با آنها پرینت بگیرید، در خواهید یافت که کارتریجهای لیزری چقدر بصرفه تر و ارزشمند می باشند. قیمت کارتریجها از زیر$ 50 آغاز می شود و برخی کارتریجها با قیمت $500 یا کمتر هم موجود می باشند. کارتریجهای لیزری رنگی هنوز از لحاظ کیفیت عکس باکارتریجهای جوهر افشان هماهنگی نمی کند اما به سرعت در حال رشد می باشد. قبل از تصمیم گیری نهایی درباره خرید کارتریج، فاکتور هزینه مواد مصرفی را در بودجه خود لحاظ کنید.
      چگونگی خرید کارتریج:
      قبل از رفتن به مراکز خرید یا جستجوی on-line تصمیم بگیرید که آیا می خواهید کارتریج اصل یا تقلبی بخرید. دریافت کیفیت چاپ مناسب از اولین صفحه تا آخرین برگه برای خرید کارتریج با شماره 021,89392 تماس بگیرید، یا به فروشگاه نمایندگی رسمی اچ پی مراجعه نمائید فروشگاه نمایندگی رسمی اچ پی در تهران، خیابان سپهبد قرنی شماره 218 طبقه دوم کد پستی 1598816131 خرید کارتریج بصورت آنلاین برای خرید کارتریج به فروشگاه نمایندگی رسمی اچ پی مراجعه نمائید شماره تلفن نمایندگی رسمی کارتریج اچ پی در ایران 021,89392    ویژگیها و گزینه هایی که هنگام خرید کارتریج باید در نظر بگیرید:   سرعت چاپ، کیفیت چاپ، ظرفیت چاپ، اندازه و وزن کارتریج میباشد. خصوصیات سرعت خروجی هر کارتریج بسیار شبیه درجه بندی گازوئیل برای اتومبیل ها می باشد. کارتریجی که سرعت آن تا 20 صفحه در دقیقه برای چاپ تک رنگ تعیین شده است ضمانت می شود که سریع تر از کارتریجی که تا 12 صفحه در دقیقه را پشتیبانی می کند، پرینت بگیرد. رزولوشن چاپ مقوله دیگری است که ممکن است سبب فهم نادرست شود. کارتریجهای جوهر افشان رزولوشنی را ارائه می دهند که در مقایسه با کارتریجهای لیزری بسیار بالاتر می باشند. اما به دلیل تفاوت در تکنولوژی، متن با کار گرافیکی چاپ یک کارتریج جوهر افشان هرگز با ضخامت متن یا طرح گرافیکی چاپ شده با یک کارتریج لیزری هماهنگی ندارد. بیشتر کارتریجهای لیزری کنونی قادر به چاپ خروجی dpi 600-600 یا dpi 200/1 × 200/1 می باشند.
       هزینه مواد مصرفی (تونرهای قابل تعویض یا کارتریج های جوهر) فاکتور عمده ای در تصمیم گیری در خرید یک پرینتر می باشند. هزینه های چاپ هر برگ تقریباً در یک پرینتر لیزری تک رنگ بسیار پایین تر ازپرینترهای جوهر افشان است اما در ظاهر تفاوت زیادی به نظر نمی رسد اما در صورتیکه حجم وسیعی از متون را چاپ کنید می توانید به سرعت به این نتیجه برسید. خروجی درجه بندی شده کارتریج تونر را در مقابل قیمت آن برای بررسی هزینه های چاپ هر صفحه بررسی کنید.
      ظرفیت کاغد نیز می تواند عامل مهمی باشد. بسیاری از کارتریجهای لیزری دارای خروجی 2000 برگ می باشند که زمان پر کردن مجدد کارتریج را افزایش می دهد. در صورتیکه در طول روز بخواهید حجم زیادی پرینت بگیرید، هیچ چیز آزار دهنده تر از توقف گاه به گاه کارتریج برای پر کردن مجدد آن نیست. در صورتیکه می خواهید پرینتر را به اشتراک بگذارید یا حجم زیادی پرینت بگیرید به دنبال کارتریج لیزری باشید.پ بیشتر کارتریجهای لیزری می توانند با گستره وسیعی از انواع کاغذ از قبیل کاغذهای Letter\ legal Card stock, envelope , transparency کار کنند. برخی کارتریجهای لیزری یک مسیر مستقیم برای چاپ پاکت نامه ها و دیگر کاغذهای سنگین بدون خم شدن آنها ارائه می دهد. در صورتیکه می خواهید پاکت نامه ای به غیر از پاکت نامه های معمولی یا دیگر نوع کاغذ غیر استاندارد را پرینت بگیرید، باید به دنبال کارتریجی باشید که دارای یک تغذیه کننده چند منظوره یا چند برگی باشد تا اینکه بخواهید به طور دستی یک پاکت نامه یا کاغذ را برای پرینت هر برگ در سینی بگذارید.
      ظرفیت حافظه بیشتر می تواند فاکتوری برای تصمیم گیری باشد به خصوص اگر بخواهید اسنادی با طرح های گرافیکی سنگین را پرینت بگیرید. کارتریجهای لیزری حافظه کافی برای کنترل چندین عملکرد چاپ با هم را دارد اما در صورتیکه می خواهید اسناد با گرافیک سنگین را پرینت بگیرید، یک حافظه اضافی می تواند کامپیوتر شما را سریع تر کند حتی اگر قادر به اضافه کردن یک حافظه اضافی نیستید، به دنبال کارتریجی باشید کهچیپ آن قابل تعویض باشد.
      در صورتیکه می خواهید از یک مغازه خرید کنید، با گرفتن یک برگه آزمایشی پرینت از هر یک ازکارتریجها، خروجی هر کدام از مدل ها را مقایسه کرده و مزیت هر مدل را بررسی کنید. کلمات تخصصی
      چاپ Dye- Sublimation : یک کارتریج dye- Sublimation از یک نوار خاص، کاغذ و هد پرینت استفاده می کند.
      Sub limation (تصعید) : فرآیند تبدیل مستقیم جامد به گاز بدون عبور از مرحله مایع می باشد. از آنجائیکه کارتریجهای "تصعید کننده رنگ" از رنگ به صورت گاز استفاده می کنند نه مایع نتیجه بسیار شبیه ته رنگی می باشد که در عکاسی استفاده می شود.
      کارتریج جوهر افشان : رایج ترین نوع کارتریجها یعنی کارتریج جوهر افشان از قطرات کوچک جوهر مایع در انواع رنگ های مختلف استفاده می کند تا تصویر را بر روی صفحه تولید کند.
      کارتریج لیزری: کارتریجی که از فرایند کپی برداری برای چاپ تصویر استفاده می کند. یک لیزر به غلطک خاص تابانده می شود، تونر پودری را بر می دارد و آن را بر روی یک قطعه کاغذ قرار می دهد. سپس تونر گرم می شود و برای تولید صفحه چاپ شده به کاغذ می چسبد. برخی کارتریجهای لیزری در واقع از LED ها برای نوشتن بر روی غلطک استفاده می کنند.
      کارتریج جوهر عکس: بیشتر کارتریجهای جوهر افشان از یک سیستم چاپ چهار رنگ شامل Yellow, magenta, cyan black استفاده می کند. جوهرهای عکس اغلب سایه های اضافی از رنگ های آبی و قرمز را فراهم می کنند تا محدوده رنگی وسیع تری را برای چاپ ارائه دهد.
      رسانه قابل انتقال: بیشتر دوربین های دیجیتال از کارت های حافظه خاص برای ذخیره عکس ها استفاده می شوند. رایج ترین این کارت هاCompact flash ها و smart media ها می باشند. برخی از کارتریجهای جدید دارای reader توکار می باشند که به شما امکان چاپ مستقیم تصاویر از این کارت های رسانه قابل حمل بدون استفاده از کامپیوتر را می دهند.
      همانطور که ملاحظه می کنید خرید کارتریج به عوامل بسیاری از جمله: بودجه، نوع کار،سرعت چاپ، و عوامل زیاد دیگری بستگی دارد. 
      امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی برای تصمیم گیری در هنگام خرید کارتریج بدست آورده باشید.