persianmoz

Members
  • تعداد ارسال ها

    19
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    5

آخرین بار برد persianmoz در مهر 1

persianmoz یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است!

اعتبار در سایت

20 Excellent

درباره persianmoz

  • درجه
    کاربر فعال

آخرین بازدید کنندگان نمایه

93 بازدید کننده نمایه
  1. در دنیایی زندگی می‌کنیم که با موتورهای جستجو احاطه شده است.با توجه به اینکه ۹۵ درصد ترافیک جستجو از گوگل می‌گذرد، این کمپانی دائماً به دنبال به‌روزرسانی و تغییر الگوریتم‌هایش است تا بتواند بهترین تجربه‌‌ی کاربری را فراهم نماید. چشم‌انداز گوگل این است که افراد بتوانند اطلاعات موردنیازشان را به سریع‌ترین شکل ممکن بیابند. به همین دلیل است که بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) یک مورد عالی برای کسب‌وکار است. اما با توجه به اینکه اینستاگرام موتور جستجوی خودش را دارد، آیا موردی همانند سئوی اینستاگرام نیز وجود دارد؟ سئو به‌عنوان یک معیار کیفیت بهینه‌سازی موتور جستجو هم ستون فقرات و هم نتیجه‌ی یک وب‌سایت باکیفیت محسوب می‌شود. برای اینکه بتوانید به رتبه‌ی بالاتری دست پیدا کنید، وب‌‎سایتتان باید سریع، بهینه، درگیرکننده و اختصاصی باشد و مطالب بی‌همتایی را ارائه نماید. زمانی که از یک متخصص سئو در مورد نحوه‌ی ارتقای رتبه‌بندی می‌پرسید، غالباً یک جواب پیچیده با مشتی عبارت سنگین دریافت می‌کنید که احتمالاً با آن‌ها آشنایی نداشته باشید. اما کماکان مسائل ساده‌ای وجود دارند که در ادامه معرفی می‌شوند: بهینه‌سازی دسکتاپ/موبایل منظور از آن حالتی است که صفحه برای بارگذاری سریع روی موبایل و دسکتاپ ساخته می‌شود. سرعت بارگذاری به معنای ایجاد یک تجربه‌ی کاربری مطلوب است که معمولاً این کار از طریق بهینه‌سازی تصویر، کار بر روی فایل و سرویس هاستینگ باکیفیت فراهم می‌شود. همچنین لینک‌های معیوب می‌توانند فقدان کیفیت را نشان دهند. لینک‌سازی شاید این مورد کمی پیچیده به نظر برسد، اما رابطه‌ی نزدیکی با ایده‌ی اطلاعات منحصربه‌فرد دارد. اگر تعداد زیادی وب‌سایت رتبه‌بالا وجود داشته باشند که به شما لینک بدهند، یعنی محتوای تولید شده توسط شما نسبتاً بی‎همتا و ناب است. لینک‌دهی داخلی باید گشت‌وگذار در صفحات شما راحت باشد. اگر نقشه‌ی سایت داشته باشید و در زمان لازم به مطالبتان لینک بدهید، به‌جای اینکه خودتان را تکرار کنید، کار ربات های موتور جستجو و کاربرانتان را راحت‌تر خواهید کرد. بهینه‌سازی تصویر تصاویر شما باید کم حجم باشند تا سرعت بهینه داشته باشید، اما از طرفی باید با محتوای فراهم‌شده از سوی شما نیز مرتبط باشند. نکته‌ی مهم افزودن متن توضیحی برای هر تصویر است که می‌توان آن را رویه‌ای خوب برای حرکت به سمت تجربه‌ی کاربری سطح بالا قلمداد نمود. نرخ خروج اگر افراد بر روی لینک‌های وب‌سایتتان کلیک کنند، اما بلافاصله‌ صفحه مورد نظر را بسته یا سایت را ترک نمایند، یعنی اطلاعات لازم و موردنیازشان را فراهم نکرده‌اید. به همین دلیل است که میزان درگیری مخاطب اهمیت بالایی دارد. فشردگی کلمات کلیدی صفحات داخل وب‌سایتتان باید با محتوا و صنعتی که هدف‌گذاری کرده‌اید ارتباط داشته باشند.مثلا نمی‌توانید صفحه‌ای در مورد خودرو لکسوس داشته باشید و در آن درباره‌ی چیدن گلابی از درخت های استوایی حرف بزنید!! همچنین نمی‌توانید صفحه‌ای در مورد بزغاله داشته باشید و عبارت بزغاله را در دفعات متوالی و به‌صورت اسپم تکرار کنید!! در عوض باید در زمینه‌ی بزغاله ها موضوع ارزشمندی را فراهم نمایید. اشتراک‌های شبکه‌های اجتماعی این موضوع به میزان درگیری مخاطب مربوط می‌شود. اگر مطلبتان بر روی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، یعنی درگیرکننده بوده است. درحالی‌که این مورد مهم‌ترین عامل در یک استراتژی سئو نیست، اما قطعاً می‌تواند کمک‌کننده باشد. تمامی این موارد خوب و جالب هستند تا زمانی که نسبت به گفته‌هایتان آگاهی داشته باشید و محتوایی باکیفیت را برای یک سایت کاری ارائه نمایید. اما با توجه به این میزان رقابت بالا که هر کلمه می‌تواند میزان صعود شما از نردبان جستجو را تعیین نماید، نقش اینستاگرام چه خواهد بود؟ همچنین ازآنجایی‌که اینستاگرام برای خودش یک موتور جستجو است، آیا می‌توانید برای بهبود سرعت پیدا شدن حسابتان و هدایت ترافیک جدید و رایگان به پروفایلتان کاری انجام دهید؟ بیایید در موردش بحث کنیم! اینستاگرام و سئو درون پلتفرم زمانی که در مورد دستیابی به موفقیت در زمینه‌ی اشتراک عکس در اینستاگرام صحبت می‌کنیم، غالباً بر روی این حقیقت تاکید می‌کنیم که در اینستاگرام، کیفیت عکس اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. در اکثر موارد چنین گفته‌ای درست است. عکس‌های خاص که با شخصیت نام تجاری شما تطابق داشته باشند، یک روش عالی برای انسانی‌ کردن نام تجاری و درگیر کردن مخاطبتان هستند. اما این موارد چگونه به ترافیک برای سایت شما تبدیل می‌شوند؟ الگوریتم جستجو و هشتگ‌های محبوب الگوریتم جستجو درون اینستاگرام، فراتر از یک کاربرد ساده‌ی محسوب می‌شود. زمانی که افراد کلمه‌، عبارت یا هشتگی را در نوار جستجو تایپ می‌‌کنند، افراد/ پروفایل‌هایی ظاهر خواهند شد که بیشترین نزدیکی را با عبارت واردشده داشته باشند یا مطالب جدیدتر و مرتبط با آن عبارت می‌آیند. این شرایط شباهت زیادی با الگوریتم گوگل دارد و می‌توان آن را پاسخی مستقیم به نحوه‌ی استفاده‌ی افراد از کاربرد جستجو در نظر گرفت. با در نظر گرفتن این موضوع، بهترین استراتژی برای ارتقای دسترسی این است که جدیدترین هشتگ‌ها و مطالب را پیگیری کنید. با ضمانت می‌گویم که این امر می‌تواند به حضور کلی نام تجاری شما در پلتفرم آسیب برساند، بنابراین باید بر روی هشتگ‌های محبوب که با صنعت خودتان مرتبط هستند تمرکز کنید و البته کماکان کیفیت مطالبتان را به‌عنوان اولویت برتر در نظر بگیرید. نام دامنه‌ی وب‌سایت به گوگل کمک می‌کند که نام تجاری‌تان را متوجه شود و صفحه‌ی شما را در زمانی که مردم به دنبال کمپانی‌‎تان می‌‎گردند، ارائه نماید. اینستاگرام نیز همین‌گونه است. برای اینکه از نظر سئو بهینه باشید، باید نام کاربری خود را به‌عنوان نام تجاری در نظر بگیرید. الگوریتم فید اینستاگرام و دسترسی به نام تجاری اما در الگوریتم خط زمانی اینستاگرام است که مسائل جالب‌تر می‌شوند. همان‌طور که گوگل عمدتاً برای جستجوهای مستقیم استفاده می‌شود، اینستاگرام برای بررسی عکس‌های ما در قالب یک فید مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمانی که اسکرول می‌کنیم و با عکس‌هایی که افراد با محبوب‌ترین روش‌های ممکن در این پلتفرم بارگذاری کرده‌اند درگیر می‌شویم، مشخص می‌شود که اینستاگرام به دنبال ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی کاربری برای ما است. مشکل بهینه‌سازی الگوریتم در جایی بروز می‌کند که در اینجا همه چیز شخصی‌تر است. میزان درگیری عکس‌ها در فید افراد با الگوریتم خاصی نمایش داده می‌شوند که یکی از عوامل این رده‌بندی، میزان درگیری مخاطب با آن عکس‌هاست. اگر میزان درگیری عالی باشد، یعنی احتمالاً مورد مذکور ارزش دیدن دارد. این مورد یکی از مهم‌ترین عوامل و دلایل اهمیت یک مورد آماری به نام نرخ درگیری (ER) می‌باشد و باید آن را پیگیری نمایید. جدید بودن افراد دوست ندارند یک عکس را چندین و چند بار ببینند. آن‌ها چیز جدید و متفاوت می‌خواهند. به همین دلیل است که جدید بودن نیز باید به‌حساب آورده شود. درحالی‌که این موضوع علاوه بر سایر عوامل به صنعت و میزان رقابت بستگی دارد، اما ارسال روزانه حداقل یک مطلب در اینستاگرام برای ارتقای میزان دسترسی به حسابتان یک لازمه است. ارتباط یادگیری ماشینی این مورد فانتزی و غیرواقعی نیست. فناوری شناسایی عکس که به‌واسطه‌ی یادگیری ماشینی حاصل شده، به اینستاگرام در راستای دسته‌بندی محتوای شما یاری می‌رساند. هرقدر عکس‌های شما از ارتباط بیشتری با دسته‌ی کاری‌تان برخوردار باشند، شانس شما برای ظاهر شدن در فید افراد علاقه‌مند به آن صنعت بیشتر است البته الگوریتم اینستاگرام نیز همانند سئوی گوگل به شکلی رازآلود عمل می‌کند و نکات مطرح‌شده خیلی هم قطعی و مشخص نیستند. همچنین تعدادی عامل هستند که خارج از کنترل شما قرار دارند. این موارد می‌تواند میزان جستجوی نام تجاری‌تان توسط افراد یا میزان درگیری آن‌ها با این نام تجاری باشند. با این حال تا زمانی که محتوای باکیفیت و مرتبط با صنعتتان را ارسال کنید که با شخصیت نام تجاری‌تان همخوانی داشته باشند، به احتمال زیاد وضعیت خوبی خواهید داشت. اینستاگرام به‌عنوان راهی برای ارتقای امتیاز سئو برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام به شما اجازه‌ی اشتراک لینک‌ها را نمی‌دهد. در پلتفرم اشتراک عکس، تنها مکانی که می‌توانید به وب‌سایتتان لینک بدهید، بخش اطلاعات پروفایلتان است. اینستاگرام خودش سایتی است که بر روی گوگل رتبه‌بندی می‌شود. اگر یک نام تجاری جاافتاده دارید و یک حساب اینستاگرام ثبت کرده‌اید، احتمال دارد پروفایلتان در شبکه‌های اجتماعی بالاتر از وب‌سایتی که جدیداً ساخته‌اید ظاهر شود. با در نظر گرفتن این مورد، بهترین راه برای دریافت افزایش امتیاز سئو از طریق پروفایل اینستاگرام این است که یک توصیف کوتاه اما دقیق فراهم کرده و به سایتتان لینک بدهید. استدلال شبکه‌های اجتماعی برای پروفایل اینستاگرام همان‌گونه که از مطالعه‌ی خود در مورد نحوه‌ی استفاده‌ی برندهای شبکه‌های اجتماعی از پلتفرم‌های اجتماعی یاد گرفتیم، اینستاگرام به‌عنوان یکی از شبکه‌های نادیده گرفته شده مطرح است. علی‌رغم نرخ درگیری بهتر که نسبت به سایر رقبا وجود دارد، پلتفرم اشتراک عکس غالباً برای بسیاری از مقامات اجرایی اکثر برندها در درجه‌ی اهمیت پایین قرار دارد. دلیل اصلی آن را می‌توان به فقدان فروش مستقیم از طریق لینک‌ها اشاره نمود. اما دسترسی و حضور نام تجاری به‌صورت آنلاین از عواملی هستند که فقدان اشتراک لینک در این پلتفرم را جبران می‌کنند. با یک پروفایل اینستاگرام، دیگر نیازی به اجرای وظایف سنگین سئو ندارید. با حرکت به سوی جلو، اغلب شما حتی مجبور نیستید مواردی که داخل مطالبتان می‌نویسید را در نظر بگیرید. البته این امر به معنای عدم بهینه‌‎سازی الگوریتم‌های موجود برای اینستاگرام نیست. چه زمانی مخاطبینتان فعال‌تر هستند؟ چه مطالبی بیشترین میزان درگیری را تضمین می‌کنند؟ جدیدترین هشتگ‌های محبوب درون صنعت شما چه هستند؟ این‌ها تمام سوالاتی هستند که باید پیش از ارسال مطلب در اینستاگرام به آن‌ها پاسخ بگویید
  2. ممنون از ادمین عزیز بابت ایجاد بازارچه... ------------------------------------------------------------------------- سوشیال سیگنال چیست؟هر لینکی از صفحات سایت شما که در شبکه های اجتماعی منتشر شود در نقش بک لینک عمل میکند و به معنای سوشیال سیگنال خواهد بود. ضمنا لایک فیسبوک یا گوگل پلاس، کامنت های فیسبوک و لایک صفحه برند شما در فیسبوک نیز سوشیال سیگنال میباشد.تاثیر سیگنال شبکه های اجتماعی بر سئو وب سایتهربار که لینک سایت شما در شبکه های اجتماعی نظیر Facebook، Twitter، Google Plus، Linkedin و سایر شبکه های اجتماعی share یا منتشر میشود در واقع اتفاقات زیر برای سایت شما خواهد افتاد.1. افزایش سیگنال شبکه های اجتماعی2. ایجاد یک بک لینک ارزنده به سمت سایت شما از سایت هایی با پیج رنک بالای 93. تبلیغ سایت شما در شبکه های اجتماعی لازم است بدانید که در سال 2017، سوشیال سیگنال یا سیگنال شبکه های اجتماعی هفت فاکتور از بین 11 فاکتور اصلی سئو مطرح شدند. ضمنا بک لینک هایی که از طریق شبکه های اجتماعی تولید میشوند 100% امن و مطابق الگوریتم های پاندا و پنگوئن گوگل هستند. 2000 لایک فیسبوک 100 شیر فبسبوک 1000 ریتوییت 100 شیر گوگل پلاس 400 لینکدین شیر تحویل 6 تا 7 روز کاری با ارائه گزارش کامل ------------------------------------------------------------------------------------- 77 هزار تومان ------------------------------ پک های اضافه 1000 لینکدین شیر اضافه: 18 هزار تومان 200 شیر گوگل پلاس اضافه: 20 هزار تومان
  3. اینم نسخه Amp پرشین موز که با همین پلاگینه http://persianmoz.com/amp/
  4. این قسمت سرچ کنسول رو باید صبر کنید یکم نگران نباشید.برای Amp هم اخر هر ادرس یه amp/اضافه کنید.باز شد که درسته اگه هم ارور 404 داد برید توی پیوند یکتای وردپرس و بدون اینکه تنظیماتو دست بزنین روی دکمه ذخیره کلیک کنید.از توی پنل افزونه Amp هم یه گزینه ریدارکت موبایل داره که وقتی با موبایل وارد سایت میشین مستقیم میره روی حالن Amp فعالش کنین
  5. بله فوق العاده سرعت بارگزاری در AMP بالاست.از افزونه Accelerated Mobile Pages استفاده کنید
  6. سلام.گفتم این تاپیک رو برای معرفی افراد فروم بزنم تا با هم بیشتر آشنا بشیم اول از خودم شروع میکنم.. محمد هستم حدود 2 سال هست در زمینه سئو کار میکنم و سعی میکنم هر روز مطالب و نکته های بیشتری توی این زمینه یادبگیرم.الان هم مدیریت سایت پرشین موز رو دارم مطالب ترجمه شده از سایت هایی مثل MOZ رو در اختیار دوستان میزارم..
  7. سلام.حدود 1 ماهه که نوسانات شدیده و عمدتا به خاطر الگوریتم Fred هست که توی مدار اومده!چهار روز اخیر هم نوسانات برای کلمات کلیدی که الان دارم کار میکنم شدیدتر بوده
  8. لینک‌های داخلی یکی از ملزومات سئو هستند که باید آن‌ها را به‌درستی انجام دهید تا از رفتنشان به مسیر غلط جلوگیری کنید. این هفته می‌خواهیم اندکی در مورد لینک‌های داخلی و ساختارهای آن‌ها صحبت کنیم. شاید این موضوع در دنیای سئو خیلی هیجان‌انگیز نباشد، اما باید این مورد را به‌درستی انجام دهید و پیش گرفتن رویه‌ی نادرست می‌تواند منجر به مشکلات زیادی شود. ویژگی‌های لینک‌های داخلی بیایید صحبت را با مواردی شروع کنیم که واقعاً در مورد لینک‌های داخلی صدق می‌کنند. منظور بنده از لینک‌های داخلی، پیوندهایی هستند که روی وب‌سایتی وجود دارند و در صفحه‌ی دیگری از همان وب‌سایت لینک داده می‌شوند. یعنی من در مطلب ب، با استفاده از «انکر تکست» یک لینک از متن الف می‌آورم. ایده‌ی لینک داخلی در اصل برای این است که بازدیدکنندگان را از یک مکان در سایت به نقطه‌ی دیگری انتقال دهیم؛ با این کار به بازدیدکننده نشان می‌دهید که از این مطلب به کدام مطلب دیگر مراجعه کند. آن‌ها صرفاً ازنظر کد HTML با لینک‌های داخلی متفاوت هستند که شما در همان دامنه‌ی ریشه به آن اشاره می‌کنید. در نسخه‌های اولیه‌ی اینترنت، این موضوع چندان اهمیت نداشت، اما در سئو تا حدودی مهم است، زیرا نحوه‌ی رفتار با لینک‌های بیرونی با لینک‌های درونی متفاوت است. نمی‌خواهیم بگوییم که لینک‌های درونی هیچ قدرت یا توانمندی برای تغییر رتبه‌بندی سایت، تغییر الگوی رصد شدن سایت و تغییر نحوه‌ی بازدید موتور جستجو از سایتتان ندارند. می‌خواهیم در مورد همین صحبت کنیم. 1- انکر تکست موردی است که باید در نظر گرفته شود. موتورهای جستجو معمولاً اهمیت آن را به کمترین حد ممکن در نظر می‌گیرند، اما قطعاً نمی‌توانید آن را برای لینک‌های داخلی نادیده بگیرید. 2- موقعیت در صفحه در قیاس با لینک‌های بیرونی، اهمیت کمتری دارد. غالباً بخش فوتر و نویگیشن دارای ویژگی‌هایی پیرامون لینک‌های داخلی هستند که می‌توانند مشکل‌ساز شوند. این موضوع در زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌‎کند که گوگل دست‌کاری‌های خاصی را در ساختار لینک داخلی مشاهده کند؛ مثلاً شما انکر تکست را در تمامی لینک‌های داخلی قرار می‌دهید و سعی می‌کنید با قرار دادن یک لینک کوچک در فوتر تمامی صفحات و نوعی دست‌کاری در آن رتبه‌بندی صفحه‌ی خود را افزایش دهید که گوگل از این کار متنفر است. درواقع نوعی جریمه‌ی الگوریتمی برای این کارها وجود دارد که می‌توانیم آن را به‌صورت مستقیم مشاهده نماییم. ما درواقع تست‌هایی را انجام داده و مشاهده کردیم که قرار دادن این نوع لینک‌های غنی از انکر تکست در فوترها یا در نویگیشن و سپس جدا کردن آن‌ها موجب ایندکس کردن سایت می‌شود؛ البته اگر بخواهیم دقیق‌تر صحبت کنیم منجر به بهتر شدن موقتی رتبه‌بندی و تضعیف دوباره‌ی آن می‌شود. گوگل به‌سرعت آن جریمه را پس می‌گیرد که حرکت بسیار خوبی است. 3- هدف لینک از یک مکان به مکان دیگر، از اهمیت واضحی برخوردار است. 4- اهمیت صفحه‌ی مرتبط از اهمیت زیادی در لینک‌های داخلی برخوردار است. اگر یکی از صفحات سایتتان دارای لینک‌های بیرونی زیادی باشد که به آن منتهی می‌شوند، این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. این صفحه قدرت پیدا کرده (البته نه به‌اندازه‌ی لینک‌های خارجی)، اما توانایی بیشتری در زمینه‌ی افزایش رتبه و تاثیر لینک‌دهی به سایر صفحاتتان دارد. پس اگر دو صفحه در سایتتان را به‌خوبی لینک کرده‌اید، باید مطمئن شوید که آن صفحات را به‌درستی با بیرون پیوند دهید تا کاربرانتان بهره‌ی بیشتری را از آن‌ها ببرند. این سیگنال دیگری است که می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم. 5- میزان ارتباط لینک به‌گونه‌ای که لینک‌های مرتبط در داخل صفحات قرار بگیرند. مثلاً اگر لینک فروش لپتاب بخواهد در سایت ما قرار بگیرد، منطق لازمه شکل نمی‌گیرد. درصورتی‌که ارتباط لینک به‌درستی رعایت نشود، موتورهای جستجو سیگنال‌های درستی را دریافت نخواهند کرد. 6- اولین لینک در صفحه که بیشترین اهمیتش را در قالب انکر تکست نشان می‎دهد، کما این‌که در لینک‌های خارجی هم همین‌گونه است. اساساً اگر از مکان‌های مختلفی به این صفحه لینک می‌دهید، بر اساس تجربیات ما گوگل صرفاً انکر تکست اولی را به حساب می‌آورد. بنابراین اگر من 6 لینک مختلف را در این صفحه داشته باشم و اولین لینک از عبارت «اینجا را کلیک کنید» استفاده کرده باشد، گوگل همین متن را به‌عنوان انکر تکست می‌شناسد. درواقع لینک‌های متعاقب دیگر اهمیتی نخواهند داشت. 7-نوع لینک نیز اهمیت دارد. به‌وضوح به شما توصیه می‌کنم که قالب لینک HTML را نگه دارید و سعی نکنید که با JavaScript کارهای فانتزی و خاص انجام دهید. اگرچه گوگل می‌تواند از منظر فنی این موارد را نیز پیگیری کند، اما به نظر ما آن‌ها را با قدرت و تاثیر رتبه‌ی مشابه بررسی نخواهد کرد. در آزمون ما، متن به میزان اندکی بهتر از تصاویر عمل کرد، اگرچه چند سالی از آن آزمون‌ها می‌گذرد. بنابراین شاید الان لینک‌های تصویری به‌صورت یکسان مورد توجه قرار گیرند. در هر دو صورت، مطمئن شوید که لینک تصویری را در اختیار دارید. به یاد داشته باشید که در صورت داشتن لینک‌های تصویری، ویژگی متغیر آن تصاویر به‌عنوان انکر تکست آن لینکتان محسوب خواهد شد. لینک‌های داخلی در تقابل با لینک‌های خارجی الف) لینک‎های خارجی معمولاً قدرت بیشتر و توانمندی رتبه‌بندی بالاتری را به ما می‌دهند. این امر غافلگیرکننده نیست. یک لینک خارجی همانند رایی است که از جانب یک وب‌سایت کاملاً مستقل به سایت شما داده می‌شود. مثلاً آن سایت می‌نویسد «برای دریافت این نوع از اطلاعات به این سایت مراجعه کنید». موتورهای جستجو قطعاً برای چنین لینکی اهمیت قائل می‌شوند. ب) انکر تکست لینک‌های داخلی دارای تاثیر کمتری است. همان‌گونه که ذکر کردیم، اشاره به صفحه‌ی من با عبارتی که می‌خواهم برای افزایش رتبه استفاده کنم لزوماً کار بدی نیست، اما نباید آن را به‌گونه‌ای انجام دهید که در مصداق دست‌کاری قرار گیرد. نباید این کار را به‌گونه‌ای انجام دهم که همانند یک اسپم یا طرح و برنامه برای بازدیدکنندگان به نظر برسد، زیرا اگر بازدیدکننده کلیک کردن در سایتم را متوقف کند، قطعاً اعتباری که به‌واسطه‌ی این موارد کسب کرده‌ام با سرعتی دوچندان از بین خواهد رفت. همچنین، انکر تکست لینک‌های داخلی به اندازه‌ی لینک‌های خارجی قوی نیستند. ج) کمبود لینک‌های داخلی می‌تواند به‌شدت قابلیت رصد شدن و بهبود رتبه‌ی صفحه را تحت‌الشعاع قرار دهد. درهرحال، کمبود لینک‌های داخلی و استفاده از صفحه‌ای که هیچ لینکی به داخل وب‌سایت ندارد، می‌تواند توانایی آن صفحه در افزایش رتبه را تحت تاثیر قرار دهد. گاهی اوقات این اتفاق می‌افتد. لینک‌های خارجی به یک صفحه اشاره می‌کنند. آن صفحه را در analytics مشاهده می‌کنید و با خودتان می‌گویید که «ای بابا!، من توی اون صفحه به هیچ قسمتی از سایت خودم لینک ندادم». این کار درست نیست و آن را انجام ندهید. این موضوع قطعاً مشکل‌ساز خواهد شد. د) درهرحال و با دیدگاهی گسترده، صفحاتی که لینک‌های بیشتری در خودشان دارند، ارزش کمتری را برای هر لینک قائل می‌شوند. فرمول اصلی برای PageRank گوگل را به خاطر بیاورید. این فرمول اساساً می‌گوید که «اگر 5 لینک دارید، یک‌پنجم قدرت رتبه‌بندی صفحه را به هریک از آن‌ها بدهید و اگر چهار لینک دارید، یک‌چهارم از این قدرت را توزیع کنید». طبیعتاً عدد یک‌چهارم بزرگ‌تر از یک‌پنجم است. پس برداشتن لینک پنجم بدین معناست که هریک از 4 صفحه‌ی لینک داده شده، قدرت و تاثیر بیشتری را در الگوریتم اصلی رتبه‌ی صفحه پیدا می‌کنند. توجه کنید که PageRank بسیار قدیمی است، اما حداقل می‌توان گفت که تئوری‌های آن کاملاً از بین نرفته‌‌اند. بنابراین اگر صفحه‌ای حاوی تعداد زیادی لینک داشته باشید، قدرت و تاثیر کمتری را برای هر لینک ایجاد خواهید کرد و همین امر قطعاً کاری می‌کند که نیاز به پاک‌سازی صفحات و لینک‌های به‌دردنخور پیدا کنید و این امر به مذاق بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو خوش نمی‌آید. ما این موارد را در تعدادی از وب‌سایت‌هایی که معماری اطلاعاتشان را پاک کرده و صرفاً لینک‌ها و صفحات مهمشان را نگه داشته‌اند مشاهده کردیم و دیدیم که افزایش رتبه در آن‌ها مشاهده شده و سیگنال‌های مثبتی را به سمت موتورهای جستجو ارسال کردند. ه) جریان لینک داخلی تاثیر کمی دارد و معمولاً تاثیرات بسیار کوچکی را از خود بر جای می‌گذارد ... اما داشتن مقدار اندکی لینک‌دهی داخلی می‌تواند تاثیر طولانی‌مدت خوبی داشته باشد. درنهایت می‌خواهم به نکته‌ای اشاره کنم که احتمالاً در دنیای سئو آن را شنیده باشید: PageRank sculpting (دست‌کاری رتبه‌ی صفحه). این رویه‌ای است که از حدود سال 2002 و 2003 آغاز شد و تا سال 2008 و 2009 ادامه پیدا کرد. نمونه‌هایی از نحوه‌ی انجام این کار، نرم‌افزارهایی که برای رصد کردن سایت و نمایش سیستم دست‌کاری رتبه‌ی صفحه به کار می‌روند و صفحاتی که باید به آن‌ها لینک بدهید، موجود هستند. هنگانی که PageRank به‌عنوان الگوریتم غالب در سیستم رتبه‌بندی گوگل مطرح بود، سیستم دست‌کاری این رتبه‌ی صفحه می‌توانست تاثیر واقعی داشته باشد. امروزه این تاثیر به میزان زیادی کاهش یافته است. البته تاثیر آن کاملاً از بین نرفته است، زیرا تعدادی از اصول دیگر نظیر لینک‌هایی که بدون هیچ دلیلی در صفحه حضور دارند و می‌توانند تاثیرات بدی را داشته باشند، هنوز وجود دارند. اما در اکثر اوقات، بهینه‌سازی لینک‌دهی داخلی تا مقدار خاصی ارزش دارد و به‌صرفه است و با گذر از آن نقطه، دیگر ارزش بیشتری نخواهد داشت. اما همان اندکی که می‌خواهم در مورد آن صحبت کنم، لینک‌دهی داخلی به روش درست است. به‌عنوان‌مثال، اگر صفحات بدون لینک یا صفحات در دست احداثی دارید که نمی‌خواهید بازدیدکنندگان یا موتورها آن‌ها را در ساختار لینک ببینند، باید آن‌ها را اصلاح کنید تا نتایج مثبتی را مشاهده نمایید. ساختار لینک داخلی ایده آل در شرایط ایدئال و در هر سیستم و ساختار لینک‌دهی داخلی، شما باید موردی نظیر این را داشته باشید. البته این بیانات به‌صورت تقریبی هستند. شما صفحه‌ی اصلی سایتتان را دارید که شاید 100 لینک به صفحات داخل سایت در آن قرار گرفته باشد. یک قدم فراتر از آن، 100 صفحه‌ی مختلف شامل دسته‌ها و زیردسته‌ها و همچنین مکان‌هایی که افراد می‌‎توانند کنکاش عمیق‌تری را در سایتتان داشته باشند، وجود دارند. از آنجا به بعد، هریک از آن‌ها نهایتاً 100 لینک بی‌همتا هستند که با ورود به آن‌ها 2 گام از صفحه‌ی اصلی فاصله گرفته‌اید و از این طریق می‌توانید به 10 هزار صفحه‌ی دیگر بروید که همان کار را انجام می‌دهند. 1- هیچ صفحه‌ای نباید بیش از 3 لینک در لینک داشته باشد (در بسیاری از سایت‌های کوچک و متوسط). منظورمان این است که شما وقتی به هر صفحه از سایتتان می‌روید، سه قدم از صفحه‌ی اصلی فاصله بگیرید. پس یک ساختار لینک‌دهی داخلی باید به‌گونه‌ای باشد که بتوانید با سه بار کلیک کردن روی لینک‌ها به آن برسید. شما می‌توانید ساختار لینک‌دهی داخلی خاصی داشته باشید که فرد برای رسیدن به یک صفحه تعداد زیادی کلیک انجام دهد و مسیری طولانی را طی کند که این اصلاً ایدئال نیست. اگر دسته‌ها و زیردسته‌های هوشمندانه‌ای داشته باشید، می‌توانید حس خوبی از وب‌گردی را به کاربر بدهید. راحت‌ترین مثال موجود در دنیا را برای شما می‌زنم که یک بلاگ سنتی و مرسوم است. برای این‌که به مطلب منتشر شده در دو سال پیش برسیم، باید بارها و بارها بر روی دکمه‌ی بعدی کلیک کنیم تا بتوانیم نهایتاً مطلب موردنظر را مطالعه نماییم. اگر دسته‌ها و زیردسته‌های خوبی را درست کرده باشم، می‌تواند بر روی دسته‌ی مربوط در پست‌های بلاگ کلیک کنم و به‌سرعت فهرستی از 50 مطلب آخر در همان دسته‌ی خاص را پیدا نمایم. یا از تگ و برچسب مربوط به پست‌ها برای پیدا کردنشان استفاده کنم. 2- صفحات باید حاوی لینک‌هایی باشند که بازدیدکنندگان آن‌ها را مرتبط و مفید بیابند. اگر کسی بر روی لینک کلیک نکند، می‌توان آن را سیگنال بدی برای سایتتان قلمداد کرد و البته سیگنال بدی هم برای گوگل خواهد بود. البته منظورم این نیست که هیچ‌کس کلیک نکند؛ منظورم این است که تعداد بسیار کمی از افراد روی لینک کلیک کنند و بلافاصله بر روی دکمه‌ی برگشت بزنند چون مضمون مدنظرشان را در آن پیدا نمی‌کنند. این نشانه‌‎ی بدی است. 3- همان‌طور که هیچ دو صفحه‌‎ای نباید یک کلیدواژه‌ی یکسان را هدف بگیرند، هیچ دو لینکی هم نباید از یک انکر تکست یکسان استفاده کرده و به دو صفحه‌ی متفاوت متصل شوند. کارتان را متمرکز کنید!اگر صفحه‌ای هدف و کلیدواژه‌ی مشابهی را ارائه می‌کند، آن را با مورد کنونی یکپارچه نمایید. 4- استفاده از rel="nofollow" به لینک‌های خارجی غیرقابل اطمینان و خاص را محدود کنید. این کار کمکی به تلاش‌های جریان لینک داخلی در سئو نخواهد کرد. rel="nofollow" به‌نوعی یک روش کلاسیک برای دست‌کاری افراد در رتبه‌ی صفحه‌شان بود که پیش‌تر در مورد آن صحبت کرده‌ایم. به‌شدت توصیه می‌کنم که از آن برای این هدف استفاده نکنید. گوگل گفته که تعدادی اقدام بازدارنده برای مقابله با لینک‌های rel="nofollow" تصویب کرده است. خیلی روی آن تاکید نمی‌کنم اما قطعاً خودم از rel="nofollow" استفاده نخواهم کرد. کاری که در راستای تلاش برای دست‌کاری لینک داخلی می‌کنم، نوعی اصلاح و درمان بادقت برای لینک‌ها و صفحات موجود است. این بهترین راه برای کمک به لینک داخلی‌تان است. 5- حذف محتوای کم‌ارزش، محتوایی که میزان درگیری پایینی دارد و ایجاد لینک‌های داخلی که افراد که می‌خواهند. این رویه بهترین نتایج را برایتان در پی خواهد داشت. 6- صفحه را خالی نگذارید! ترتیبی دهید که صفحات لینک داشته باشند و در صفحات دیگر به آن‌ها لینک دهید. هیچ‌گاه نباید صفحه‌ای داشته باشید که لینکی ندارد و قطعاً صفحه‌ای که لینک‌دهی خوبی دارد باید در بخش‌های دیگری از سایتتان ذکر شود تا ارزش آن در نزد بازدیدکنندگان و گوگل مشخص گردد. بنابراین و با پیگیری این روش‌ها، به گمانم می‌توانید مقداری تحلیل و بهینه‌سازی لینک‌دهی داخلی انجام دهید، به تلاش‌های سئوی خود کمک کنید و برای بازدیدکنندگان سایتتان اهمیت قائل شوید.
  9. سلام.برای سئو خیلی نکات هست ولی در کل برای سایت های فروشگاهی تا جایی میتونید محتوای محصولاتتون رو تکمیل کنید و قالب فروشگاهتون رو جوری انتخاب کنید که کاربر احساس راحتی بکنه ینی کاربر پسند باشه و مشتری سردرگم نشه همه چیز به راحتی در دسترس باشه. دسته بندی هاتون درست باشه و تگ های درست ایجاد کنین و سرعت سایتتون بالا باشه
  10. در اینجا آخرین اخبار مرتبط با الگوریتم های گوگل و بروزرسانی ها قرار داده میشه --------------- به فِرِد سلام بگویید! جدیدترین بروزرسانی الگوریتم گوگل فرد ( Fred ) آخرین به‌روزرسانی الگوریتم گوگل باعث شده که بسیاری از بازاریاب‌ها متحیر بمانند و در تلاش‌اند که ببینند دقیقاً چه چیزهایی عوض شده است. این به‌روزرسانی در اواسط فروردین ۹۶ انجام شد و گوگل بنا به سبک خودش، ۳ هفته زمان گذاشت تا تایید کند که این به‌روزرسانی واقعاً اتفاق افتاده است. همان‌گونه که به‌روزرسانی برای بازاریاب‌ها نوعی کابوس است، اما فردی کروگر به‌عنوان نام این به‌روزرسانی مورد شوخی قرار می‌گرفت. تا این‌که Gary Illyes در توییتر خود از لقب فرد برای آن استفاده کرد و همین لقب برای آن ماند. فرد چیست؟ پس از هفته‌ها گمانه‌زنی، فرد ( Fred ) ظاهر گردید. به‌نظر این به‌روزرسانی محتواها و بک‌لینک‌های کم‌کیفیت را هدف قرار داده است. فرد علیه سایت‌هایی عمل می‌کند که درآمدزایی را بر ایجاد تجربه‌ی خوب بر کاربران مقدم دانسته‌اند. مشکل قرار گرفتن تبلیغ نیز به‌نظر تحت تاثیر قرار می‌گرفت. به‌عنوان‌مثال، اگر وب‌سایت شما تعداد زیادی تبلیغ غیرمرتبط داشته باشد که صرفاً برای افزایش درآمد و نه ایجاد محتوای باکیفیت برای کاربران در آن قرار گرفته‌اند، سایتتان در رتبه‌بندی موتور جستجو نشانه‌گذاری می‌شود. وب‌سایت‌هایی که متوجه تغییر در ترافیکشان شدند، معمولاً به‌شدت بر درآمد تبلیغ وابسته بوده و درآمد را نسبت به محتوای باکیفیت در اولویت قرار داده بودند. به نظر می‌رسد فرد فقدان ارتباط موضوعی و تخصص که در سایت‌ نمایش داده می‌شود را هدف قرار داده است. درواقع ماهیت آن داشتن محتوای هدفمند، مرتبط و باکیفیت است که کاربران بتوانند به‌راحتی آن را پیدا کنند. این عامل چه تاثیری بر جستجوی محلی دارد؟ اگر با چک‌لیست وب‌سایت گوگل انطباق دارید و محتوای به‌روز و مرتبط را در سایتتان دارید، جستجوهای محلی به‌ندرت تحت تاثیر این به‌روزرسانی قرار می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال، اگر شما یک فروشگاه لباس آنلاین در منطقه‌ی محله‌ی خودتان دارید تا زمانی که سایتتان با الگوریتم گوگل هماهنگ باشد، تحت تاثیر قرار نخواهید گرفت؛ منظور از هماهنگی این است که تمامی تگ‌های آلت/متا/عنوان، فاویکون، سرعت بارگذاری بالا و مواردی از این دست را داشته باشید. درهرحال اگر وب‌سایتتان به‌روز نیست و محتوی آن به لباس مرتبط نیستند، گوگل این موارد نامرتبط را از جستجوی کاربران محروم می‌کند و رتبه‌ی شما را تضعیف می‌نماید. بنابراین، کمپانی‌های بزرگی که مقدار بسیار زیادی محتوا بدون حوزه‌ی تخصصی خاصی دارند، احتمالاً بیش از بقیه تحت تاثیر این تغییر قرار می‌گیرند. اگر محتوایتان پیش از ۲۰۱۴ نوشته شده و از آن زمان تغییرات اندکی در وب‌سایتتان انجام گرفته، باید به‌روزرسانی آن را در نظر داشته باشید.توصیه میکنیم که مدام محتوا و کلیدواژه‌های سایتتان را به‌روزرسانی نمایید؛ همین امر شما را به یکی از قدرت‌های صنعت تبدیل کرده و باعث می‌شود مرتبط بمانید. وقتی‌که رقابت آنلاین به این شکل شدید وجود دارد، این موضوع اهمیت بیشتری خواهد یافت و باید بهترین بمانید. از شر بک‌لینک‌های قدیمی و نامرتبط خود خلاص شوید. اگر بک‌‎لینک‌های عمومی یا قدیمی دارید، فرد شما را نشانه‌گذاری خواهد کرد و رتبه‌ی جستجوی شما تضعیف خواهد شد. به‌عنوان‌مثال، بک‌لینک‌هایی که به مسیرهای کسب‌وکار قدیمی تعلق دارند. اعتقاد داریم که محتوا و بک‌لینک‌ها باید به‌صورت مداوم به‌روز شده و تغییر یابند. سئو یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد؛ این‌که به رتبه‌های بالای گوگل برسید و همان‌جا بمانید. برای این کار نیاز به برنامه‌ریزی، استراتژی و کار سخت‌کوشانه دارید. کلید کار، توسعه‌ی کمپین خاص و شخصی‌شده بر اساس صنعت و کسب‌وکار خودتان است. اکنون رسیدن به استراتژی بازاریابی دیجیتال درست و مختص خودتان و همچنین حضور قدرتمندانه‌ی آنلاین از طریق بازاریابی چندکاناله اهمیت بیشتری یافته است. به‌روزرسانی‌هایی نظیر فرد را درک می‌کنیم و بر روی طراحی وب‌سایت و توسعه‌ی مداوم بهبودها در رتبه‌ی موتورهای جستجو کار می‌کنیم. با مشتری‌های سئوی خود تحت عنوان شریک کار می‌کنیم تا کسب‌وکارتان را رشد دهیم و باعث شویم که مشتریان بالقوه‌ی بیشتری شما را ببینند. منبع: پرشین موز
  11. توی هر موضوعی و رشته ای بازدیکننده و مشتری خودشو داره فقط باید سعی کنید تمرکزتونو روی اون بزارید و سایتتون رو قوی کنید و صفحه اول باشید
  12. با اجازه استارتر... از موارد زیر هم میتونید برای عنوان مطالبتون استفاده کنید 1- اعداد اعداد به‌نوعی شما را تحریک می‌کنند. مثلاً «۵ نشانه‌ی آخرالزمان زامبی‌ها» یا «۷ ترفند برای تگ عنوان که می‌تواند منجر به بهبود سئو ». گرایش شناختی – وقتی‌که شما چنین عناوینی را در SERP ها می‌بینید، تمایل به کلیک بیشتری بر روی آن‌ها دارید و بدین ترتیب نرخ کلیکشان افزایش می‌یابد. چنین رفتاری به‌واسطه‌ی گرایش شناختی صورت می‌گیرد. مغز ما به‌گونه‌ای آموزش داده شده که موارد برجسته را به دید ویژه نگاه می‌کند. وقتی‌که شما نتایج جستجو را اسکن می‌کنید، اطلاعات زیادی را مشاهده خواهید کرد. بنابراین مغزتان سعی می‌کند مواردی که به نظرش معتبر هستند را پیدا کند. اعداد ازجمله مواردی هستند که هم ویژه بوده و هم به‌خوبی برجستگی‌شان را در متن نشان می‌دهند. بنابراین گاهی اوقات و در موقعیت‌های مشخص، می‌توانید با استفاده از اعداد در تگ‌های عنوانتان، نرخ کلیک بالاتری دریافت کنید. 2- تاریخ‌ها مواردی همچون «نامزدهای بهترین بازیگر زن در سال ۲۰۱۷» یا حتی موارد ویژه‌تر با ذکر ماه نظیر «بهترین‌های فیلم های اکتبر ۲۰۱۷» وجود دارند که مهم هستند. 3- سوالات سوالات به‌عنوان ابزارهایی بسیار خوب در تگ‌های عنوان استفاده می‌شوند. مثلاً تگی نظیر «چگونه پروانه‌ها کوچ می‌کنند؟» استفاده می‌شود. شاید بتوانید کلیدواژه‌ی خودتان را «کوچ پروانه‌ها» قرار دهید، اما با پرسیدن سوال، می‌توانید کنجکاوی را تحریک کرده و انگیزه‌ی کلیک کردن را به مردم بدهید. یا مثلاً بنویسید «رتبه‌ی صفحه چیست؟» در اغلب اوقات با پرسیدن یک سوال از مزیت داشتن یک قطعه‌ی برجسته بهره خواهید برد.
  13. https://moz.com/blog/301-redirection-rules-for-seo
  14. این افزونه رو تست کنید https://wordpress.org/plugins/wp-content-filter/
  15. گاهی اوقات گوگل اجازه می‌دهد که توصیف متای ۳-۴ خطی را منتشر کنید، البته اگر تشخیص دهد که تشریح طولانی‌تر محتوا می‌تواند پاسخ بهتری را برای اهداف کاربرش فراهم نماید. توصیفات متای طولانی‌تر برجسته خواهند شد