persianmoz

آیا سئوی اینستاگرام وجود دارد؟

1 ارسال در این موضوع قرار دارد

ارسال شده در (ویرایش شده)

در دنیایی زندگی می‌کنیم که با موتورهای جستجو احاطه شده است.با توجه به اینکه ۹۵ درصد ترافیک جستجو از گوگل می‌گذرد، این کمپانی دائماً به دنبال به‌روزرسانی و تغییر الگوریتم‌هایش است تا بتواند بهترین تجربه‌‌ی کاربری را فراهم نماید.

چشم‌انداز گوگل این است که افراد بتوانند اطلاعات موردنیازشان را به سریع‌ترین شکل ممکن بیابند. به همین دلیل است که بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) یک مورد عالی برای کسب‌وکار است.

اما با توجه به اینکه اینستاگرام موتور جستجوی خودش را دارد، آیا موردی همانند سئوی اینستاگرام نیز وجود دارد؟

سئو به‌عنوان یک معیار کیفیت

بهینه‌سازی موتور جستجو  هم ستون فقرات و هم نتیجه‌ی یک وب‌سایت باکیفیت محسوب می‌شود. برای اینکه بتوانید به رتبه‌ی بالاتری دست پیدا کنید، وب‌‎سایتتان باید سریع، بهینه، درگیرکننده و اختصاصی باشد و مطالب بی‌همتایی را ارائه نماید.

زمانی که از یک متخصص سئو در مورد نحوه‌ی ارتقای رتبه‌بندی می‌پرسید، غالباً یک جواب پیچیده با مشتی عبارت سنگین دریافت می‌کنید که احتمالاً با آن‌ها آشنایی نداشته باشید. اما کماکان مسائل ساده‌ای وجود دارند که در ادامه معرفی می‌شوند:

  • بهینه‌سازی دسکتاپ/موبایل

منظور از آن حالتی است که صفحه برای بارگذاری سریع روی موبایل و دسکتاپ ساخته می‌شود. سرعت بارگذاری به معنای ایجاد یک تجربه‌ی کاربری مطلوب است که معمولاً این کار از طریق بهینه‌سازی تصویر، کار بر روی فایل و سرویس هاستینگ باکیفیت فراهم می‌شود. همچنین لینک‌های معیوب می‌توانند فقدان کیفیت را نشان دهند.

  • لینک‌سازی

شاید این مورد کمی پیچیده به نظر برسد، اما رابطه‌ی نزدیکی با ایده‌ی اطلاعات منحصربه‌فرد دارد. اگر تعداد زیادی وب‌سایت رتبه‌بالا وجود داشته باشند که به شما لینک بدهند، یعنی محتوای تولید شده توسط شما نسبتاً بی‎همتا و ناب است.

  • لینک‌دهی داخلی

باید گشت‌وگذار در صفحات شما راحت باشد. اگر نقشه‌ی سایت داشته باشید و در زمان لازم به مطالبتان لینک بدهید، به‌جای اینکه خودتان را تکرار کنید، کار ربات های موتور جستجو و کاربرانتان را راحت‌تر خواهید کرد.

  • بهینه‌سازی تصویر

تصاویر شما باید کم حجم باشند تا سرعت بهینه داشته باشید، اما از طرفی باید با محتوای فراهم‌شده از سوی شما نیز مرتبط باشند. نکته‌ی مهم افزودن متن توضیحی برای هر تصویر است که می‌توان آن را رویه‌ای خوب برای حرکت به سمت تجربه‌ی کاربری سطح بالا قلمداد نمود.

  • نرخ خروج

اگر افراد بر روی لینک‌های وب‌سایتتان کلیک کنند، اما بلافاصله‌ صفحه مورد نظر را بسته یا سایت را ترک نمایند، یعنی اطلاعات لازم و موردنیازشان را فراهم نکرده‌اید. به همین دلیل است که میزان درگیری مخاطب اهمیت بالایی دارد.

  • فشردگی کلمات کلیدی

صفحات داخل وب‌سایتتان باید با محتوا و صنعتی که هدف‌گذاری کرده‌اید ارتباط داشته باشند.مثلا نمی‌توانید صفحه‌ای در مورد خودرو لکسوس داشته باشید و در آن درباره‌ی چیدن گلابی از درخت های استوایی حرف بزنید!! همچنین نمی‌توانید صفحه‌ای در مورد بزغاله داشته باشید و عبارت بزغاله را در دفعات متوالی و به‌صورت اسپم تکرار کنید!! در عوض باید در زمینه‌ی بزغاله ها موضوع ارزشمندی را فراهم نمایید.

  • اشتراک‌های شبکه‌های اجتماعی

این موضوع به میزان درگیری مخاطب مربوط می‌شود. اگر مطلبتان بر روی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، یعنی درگیرکننده بوده است. درحالی‌که این مورد مهم‌ترین عامل در یک استراتژی سئو نیست، اما قطعاً می‌تواند کمک‌کننده باشد.

تمامی این موارد خوب و جالب هستند تا زمانی که نسبت به گفته‌هایتان آگاهی داشته باشید و محتوایی باکیفیت را برای یک سایت کاری ارائه نمایید.

اما با توجه به این میزان رقابت بالا که هر کلمه می‌تواند میزان صعود شما از نردبان جستجو را تعیین نماید، نقش اینستاگرام چه خواهد بود؟

همچنین ازآنجایی‌که اینستاگرام برای خودش یک موتور جستجو است، آیا می‌توانید برای بهبود سرعت پیدا شدن حسابتان و هدایت ترافیک جدید و رایگان به پروفایلتان کاری انجام دهید؟ بیایید در موردش بحث کنیم!

اینستاگرام و سئو درون پلتفرم

 

زمانی که در مورد دستیابی به موفقیت در زمینه‌ی اشتراک عکس در اینستاگرام صحبت می‌کنیم، غالباً بر روی این حقیقت تاکید می‌کنیم که در اینستاگرام، کیفیت عکس اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

در اکثر موارد چنین گفته‌ای درست است. عکس‌های خاص که با شخصیت نام تجاری شما تطابق داشته باشند، یک روش عالی برای انسانی‌ کردن نام تجاری و درگیر کردن مخاطبتان هستند.

اما این موارد چگونه به ترافیک برای سایت شما تبدیل می‌شوند؟

الگوریتم جستجو و هشتگ‌های محبوب

الگوریتم جستجو و هشتگ‌های محبوب

الگوریتم جستجو درون اینستاگرام، فراتر از یک کاربرد ساده‌ی  محسوب می‌شود. زمانی که افراد کلمه‌، عبارت یا هشتگی را در نوار جستجو تایپ می‌‌کنند، افراد/ پروفایل‌هایی ظاهر خواهند شد که بیشترین نزدیکی را با عبارت واردشده داشته باشند یا مطالب جدیدتر و مرتبط با آن عبارت می‌آیند.

این شرایط شباهت زیادی با الگوریتم گوگل دارد و می‌توان آن را پاسخی مستقیم به نحوه‌ی استفاده‌ی افراد از کاربرد جستجو در نظر گرفت.

با در نظر گرفتن این موضوع، بهترین استراتژی برای ارتقای دسترسی این است که جدیدترین هشتگ‌ها و مطالب را پیگیری کنید. با ضمانت می‌گویم که این امر می‌تواند به حضور کلی نام تجاری شما در پلتفرم آسیب برساند، بنابراین باید بر روی هشتگ‌های محبوب که با صنعت خودتان مرتبط هستند تمرکز کنید و البته کماکان کیفیت مطالبتان را به‌عنوان اولویت برتر در نظر بگیرید.

نام دامنه‌ی وب‌سایت به گوگل کمک می‌کند که نام تجاری‌تان را متوجه شود و صفحه‌ی شما را در زمانی که مردم به دنبال کمپانی‌‎تان می‌‎گردند، ارائه نماید. اینستاگرام نیز همین‌گونه است. برای اینکه از نظر سئو بهینه باشید، باید نام کاربری خود را به‌عنوان نام تجاری در نظر بگیرید.

الگوریتم فید اینستاگرام و دسترسی  به نام تجاری

اما در الگوریتم خط زمانی اینستاگرام است که مسائل جالب‌تر می‌شوند. همان‌طور که گوگل عمدتاً برای جستجوهای مستقیم استفاده می‌شود، اینستاگرام برای بررسی عکس‌های ما در قالب یک فید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زمانی که اسکرول می‌کنیم و با عکس‌هایی که افراد با محبوب‌ترین روش‌های ممکن در این پلتفرم بارگذاری کرده‌اند درگیر می‌شویم، مشخص می‌شود که اینستاگرام به دنبال ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی کاربری برای ما است. مشکل بهینه‌سازی الگوریتم در جایی بروز می‌کند که در اینجا همه چیز شخصی‌تر است.

  • میزان درگیری

عکس‌ها در فید افراد با الگوریتم خاصی نمایش داده می‌شوند که یکی از عوامل این رده‌بندی، میزان درگیری مخاطب با آن عکس‌هاست. اگر میزان درگیری عالی باشد، یعنی احتمالاً مورد مذکور ارزش دیدن دارد. این مورد یکی از مهم‌ترین عوامل و دلایل اهمیت یک مورد آماری به نام نرخ درگیری (ER) می‌باشد و باید آن را پیگیری نمایید.

  • جدید بودن

افراد دوست ندارند یک عکس را چندین و چند بار ببینند. آن‌ها چیز جدید و متفاوت می‌خواهند. به همین دلیل است که جدید بودن نیز باید به‌حساب آورده شود. درحالی‌که این موضوع علاوه بر سایر عوامل به صنعت و میزان رقابت بستگی دارد، اما ارسال روزانه حداقل یک مطلب در اینستاگرام برای ارتقای میزان دسترسی به حسابتان یک لازمه است.

  • ارتباط یادگیری ماشینی

این مورد فانتزی و غیرواقعی نیست. فناوری شناسایی عکس که به‌واسطه‌ی یادگیری ماشینی حاصل شده، به اینستاگرام در راستای دسته‌بندی محتوای شما یاری می‌رساند. هرقدر عکس‌های شما از ارتباط بیشتری با دسته‌ی کاری‌تان برخوردار باشند، شانس شما برای ظاهر شدن در فید افراد علاقه‌مند به آن صنعت بیشتر است

البته الگوریتم اینستاگرام نیز همانند سئوی گوگل به شکلی رازآلود عمل می‌کند و نکات مطرح‌شده خیلی هم قطعی و مشخص نیستند.

همچنین تعدادی عامل هستند که خارج از کنترل شما قرار دارند. این موارد می‌تواند میزان جستجوی نام تجاری‌تان توسط افراد یا میزان درگیری آن‌ها با این نام تجاری باشند. با این حال تا زمانی که محتوای باکیفیت و مرتبط با صنعتتان را ارسال کنید که با شخصیت نام تجاری‌تان همخوانی داشته باشند، به احتمال زیاد وضعیت خوبی خواهید داشت.

اینستاگرام به‌عنوان راهی برای ارتقای امتیاز سئو

اینستاگرام و سئو درون پلتفرم

برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام به شما اجازه‌ی اشتراک لینک‌ها را نمی‌دهد. در پلتفرم اشتراک عکس، تنها مکانی که می‌توانید به وب‌سایتتان لینک بدهید، بخش اطلاعات پروفایلتان است.

اینستاگرام خودش سایتی است که بر روی گوگل رتبه‌بندی می‌شود. اگر یک نام تجاری جاافتاده دارید و یک حساب اینستاگرام ثبت کرده‌اید، احتمال دارد پروفایلتان در شبکه‌های اجتماعی بالاتر از وب‌سایتی که جدیداً ساخته‌اید ظاهر شود.

با در نظر گرفتن این مورد، بهترین راه برای دریافت افزایش امتیاز سئو از طریق پروفایل اینستاگرام این است که یک توصیف کوتاه اما دقیق فراهم کرده و به سایتتان لینک بدهید.

استدلال شبکه‌های اجتماعی برای پروفایل اینستاگرام

همان‌گونه که از مطالعه‌ی خود در مورد نحوه‌ی استفاده‌ی برندهای شبکه‌های اجتماعی از پلتفرم‌های اجتماعی یاد گرفتیم، اینستاگرام به‌عنوان یکی از شبکه‌های نادیده گرفته شده مطرح است.

علی‌رغم نرخ درگیری بهتر که نسبت به سایر رقبا وجود دارد، پلتفرم اشتراک عکس غالباً برای بسیاری از مقامات اجرایی اکثر برندها در درجه‌ی اهمیت پایین قرار دارد. دلیل اصلی آن را می‌توان به فقدان فروش مستقیم از طریق لینک‌ها اشاره نمود.

اما دسترسی و حضور نام تجاری به‌صورت آنلاین از عواملی هستند که فقدان اشتراک لینک در این پلتفرم را جبران می‌کنند. با یک پروفایل اینستاگرام، دیگر نیازی به اجرای وظایف سنگین سئو ندارید.

با حرکت به سوی جلو، اغلب شما حتی مجبور نیستید مواردی که داخل مطالبتان می‌نویسید را در نظر بگیرید. البته این امر به معنای عدم بهینه‌‎سازی الگوریتم‌های موجود برای اینستاگرام نیست.

چه زمانی مخاطبینتان فعال‌تر هستند؟ چه مطالبی بیشترین میزان درگیری را تضمین می‌کنند؟ جدیدترین هشتگ‌های محبوب درون صنعت شما چه هستند؟ این‌ها تمام سوالاتی هستند که باید پیش از ارسال مطلب در اینستاگرام به آن‌ها پاسخ بگویید

 

ویرایش شده در توسط persianmoz

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری